Tuesday 7 March 2017

Vitamin Klinik Sangat Perlu Semasa Mengandung




Image result for wanita hamil


Orang wanita apabila mengandung pembawaan mengandung itu tidak sama. Ada yang mengalami alahan teruk sampai kena warded, ada yang alahan biasa-biasa sahaja dan ada pula yang lansung tidak ada tanda-tanda mengandung...top top dah sebulan kandungan hehe. Macam saya anak pertama dan kedua langsung tiada alahan, syukur sangat sebab dengar sahaja orang yang ada morning sickness trauma terus saya haha..

Ok, saya senaraikan beberapa cabaran wanita mengandung dan vitamin yang diperlukan :)


Apakah cabaran yang biasanya akan dialami oleh Wanita Hamil?

Image result for wanita hamil

Tidak dinafikan bahawa kehamilan adalah satu proses yang panjang dan mencabar bagi wanita terutama sekali bagi ibu yang pertamakali Mengandung. Cabaran ini adalah satu proses untuk membesarkan janin di dalam kandungan yang mana kadangkala sangat menggangu emosi dan kekuatan fizikal..

Alahan teruk, morning sickness, tidak boleh makan (loya dan muntah), anemia (bahaya jika tidak diatasi), keletihan, mood tidak tentu...

Biasanya setiap ibu yang mengandung akan mengalami masalah yang sama. Tetapi ibu jangan bimbang kerana keadaan ini hanya sekejap. Hampir semua masalah yang saya sebutkan tadi boleh diatasi dengan pengambilan nutrisi yang lengkap disamping rehat yang cukup dan adanya sokongan daripada suami.


Apakah Nutrisi Yang Penting Bagi Ibu Hamil?

Seorang ibu yang sedang mengandung secara amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic, protein serta karbohidrat untuk tenag dan pertumbuhan bayi dalam kandungan.
Kekurangan zat  semasa mengandung akan menyebabkan Ibu Hamil mendapat masalah anemia yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.


Bagaimana Cara Ibu Hamil Mendapatkan Nutrisi Yang Lengkap Sepanjang Kehamilan?

Nutrisi yang lengkap semesinya boleh didapati daripada pemakanan yang seimbang. Antara makanan yang dicadangkan oleh pakar pemakanan untuk ibu hamil adalah seperti berikut :



Image result for telur


  • Telur  – Mengandungi 12 vitamin dan mineral penting di samping  protein yang amat diperlukan untuk pertumbuhan janin.

Image result for ikan salmon

  • Ikan Laut Dalam (Salmon, Kod, Mackerel) – Kaya dengan Omega 3 yang amat diperlukan oleh bayi untuk pertumbuhan otak. Ibu mahukan bayi yang pintar genius? Inilah masanya untuk makan ikan sebanyak yang boleh untuk dapatkan DHA :)

Image result for kekacang

  • Kekacang – Selain kaya dengan protein, kacang turut mengandungi fiber yang tinggi yang mengelakkan masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan angin

Image result for sayur hijau

  • Sayur Berdaun Hijau – Sumber Vitamin penting dan juga asid folic yang amat diperlukan oleh Ibu Mengandung. Malah kaya dengan fiber untuk kesihatan sistem penghadaman.

Pelbagai lagi makanan lain yang berkhasiat yang baik untuk ibu hamil. Namun adakah Ibu pasti dapat mengambil makanan tersebut mengikut cadangan piramid makanan untuk Ibu Mengandung di bawah :


Image result for piramid makanan mengandung

Mengapa Doktor Membekalkan Vitamin Untuk Ibu Hamil?

Sebabnya adalah, apabila seseorang ibu hamil maka ia memerluakan 2x ganda nutrien bagi memenuhi keperluan ibu dan bayi dalam kandungan. Sayangnya makanan yang kita makan setiap hari tidak dapat membekalkan nutrisi sepenuhnya kepada kita disebabkan oleh cara penyediaan kita. Banyak nutrisi seperti vitamin dan protein rosak/musnah sebelum sempat diserap oleh badan.


Inilah antara sebab mengapa ibu hamil mudah mengalami masalah kurang zat dan anemia semasa mengandung. Oleh itu, doktor akan membekalkan ibu mengandung dengan vitamin. Malangnya, kebanyakan vitamin atenatal yang dibekalkan oleh pihak Hospital atau Klinik mempunyai masalah seperti :

Bau yang tidak menyenangkan, mengandungi pewarna yang kuat, status halal yang tidak diketahui, tahap kehancuran lemah (pil tidak hancur dan tidak dapat diserap oleh tubuh).

Ramai ibu mengandung yang mengadu tidak tahan dengan bau vitamin klinik  dan tidak mampu menelan...hal ini kerana vitamin tersebut mungkin dihasilkan secara tiruan dan bukan dari tumbuhan semulajadi...oh tidak..bahan tiruan untuk bayi anda yang precious itu? Sanggup ka?


Mengapa Set Mengandung Shaklee Adalah Yang Terbaik Bagi Ibu Hamil?

Ya Set Mengandung Shaklee adalah yang terbaik bagi anda. Kerana ianya dijamin sentiasa selamat, sentiasa brfungsi dan sentiasa mesra alam.

Set Mengandung Shaklee ini sangat mudah ditelan, tiada bau dan boleh bertahan 2-6 bulan. Selain itu, Set Mengandung Shaklee ni dihasilkan secara semulajadi daripada bahan-bahan semulajadi, tidak mengandungi pengawet dan 100% menepati RNI Ibu Hamil.


Jenis Vitamin Set Mengandung Shaklee dan Kebaikannya.


1) Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin)
Vitalea
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

2) Sustained Release Vita-C
Set Mengandung Shaklee
  • Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
  • Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan :(

3) B-Complex





  • Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

4) Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)



  • Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
  • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

5) Ostematrix (Calcium & Magnesium)
Set Mengandung Shaklee
  • Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.
  • Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.
  • Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
  • Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

6) OmegaGuard (EPA & DHA)


  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci utama kepada :
  1. Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
  2. Perkembangan bayi yang sihat
  3. Pencegahan baby dari mendapat jaundice.




Bagaimana untuk mendapatkan Set Mengandung Shaklee ini?


Jika anda ingin mendapatkan Set Mengandung ini melelui Esell anda akan membayar RM592.60. Tetapi jika anda menyertai saya dalam dunia Shaklee anda hanya membayar RM571.95 dan harga ini adalah termasuk keahlian seumurhidup. Maknanya jika anda memerlukan vitamin Shaklee selepas menjadi ahli anda akan mendapat penjimatan yang banyak. 

Mahu menyertai saya ataupun anda kena bayar RM592.60?



Whatsapp/SMS/Call : 013-557 2375

Facebook : Sabrinah Jaulin

Shaklee ID : 112543










No comments: