Saturday, 25 March 2017

IKTHIAR TERAKHIR BAGI PESAKIT KANSER



Setiap kali sebut pasal pembunuh senyap mesti orang akan fikir penyakit kanser. Ya memang betul kanser adalah pembunuh senyap yang susah untuk dihapuskan dan susah untuk dikesan. Biasanya orang tidakakan sedar dia ada kanser dan akan datang jumpa doktor bila kanser sudah di tahap akhir ( tahap 3 atau tahap 4) apabila sel kanser sudah merebak ke sel-sel yang lain.

Kanser ni banyak jenis, antara yang seringkali kita dengar adalah kanser rahim, kanser payudara, kanser prostat, kanser kolon...dan ada banyak lagi..

Dalam artikel ni saya nak bawa anda semu untuk mengetahui bagaimana kanser terjadi.
Secara amnya kanser ini adalah sejenis penyakit dimana sel dalam badan kita tumbuh secara abnormal atau tidak terkawal  dimana ianya berpotensi untuk merebak ke tempat lain. Sel kanser ini akan membahagi tanpa henti..dalam kata lain dia buat copy banyak-banyak.



Dalam gambar di atas kita boleh melihat bahawa sel yang normal akan membahagi seperti biasa. Apabila sampi tahap dimana sel itu mencukupi maka ia akan berhenti untuk membahagi. Sama seperti sel kulit dimana setiap hari akan adanya kulit mati dan sel baru akan tumbuh. Bila sel baru tu sudah cukup maka otak kita akan bagi signal untuk berhenti membahagi dulu. Ia akan menunggu sel lain mati daulu barulah dia akan membuat pembahagian sel semula untuk menghasilkan sel kulit baru.

So, macam mana kanser boleh terjadi?

Apabila badan kita terdedah kepada radikal bebas di sekeliling, maka  ada potensi DNA dalam sel kita akan rosak! Bila DNA rosak maka sel itu akan jadi abnormal (Mutated) ataupun senang difahami cacat. 

Apa itu radikal bebas dan dari mana datangnya radikal bebas tu?

Kanser terjadi disebabkan oleh radikal bebas yang terhasil oleh radiasi. Sebenarnya, semasa proses metabolism dalam tubuh kita, sentiasa akan adanya radikal bebas yang terbentuk. Radikal ini juga berpuca daripada pencemaran, racun serangga daripada buah dan sayur yang kita makan, alat solek, toiletries, dan radiasi dari gadjet yang kita gunakan dalam kehidupan seharian kita.

Radikal bebas inilah selalunya yang memberikan oxidative damage pada sel-sel dalam tubuh kita. Disebabkan oleh kerosakan sel ini maka kita selalu jatuh sakit-sakit seperti selesma, demam, kulit kusam, aging dan yang paling digeruni apabila terhasilnya sel kanser daripada sel-sel yang rosak itu.

Kita sangat bersyukur kerana tubuh kita ni dilengkapi oleh perisai yang sangat cukup. Ianya dikenali sebagai system check and balance yang sangat rapi. Maksudnya, setiap kerosakan sel yang desebabkan oleh radikal bebas akan dibaiki semula oleh tubuh kita.

Bagi sel yang cacat tu, badan kita ada sistem supaya sel cacat itu akan bunuh diri sendiri iaitu melalui proses apoptosis.

Jadi semua sel yang cacat, akan "bunuh diri" supaya sel cacat itu tidak lagi membahagi dan berhenti setakat disitu sahaja.



Sekiranya semasa pembahagian sel itu ada benda yang tidak normal, maknanya sel rosak. Tapi Tuhan sudah tetapkan jika berlaku kerosakan sel maka program sel ini akan menjalani proses apoptosis.

Sebagai contoh kilang pengeluaran > cek production dan kalau ada kerosakan/defect maka ianya kena reject dan buang.

Macam tu juga dengan sel, ada program khas :) :)

Tapi sel kanser ni di ibaratkan macam sel cacat yang degil tau. Dia mahu juga menyusahkan orang lain. Sudah lah cacat jahat lagi. So sel cacat macam ni dia tidak akan bunuh diri malah dia semakin membiak dan beranak pinak.

Maka jadilah ia kanser.

Dengan kata lain bila berlaku mutasi, sel yang cacat tidak akan bunuh diri tapi dia masih membahagi, berkembang, membiak, so terjadilah sel kanser disitu.

Abnormal sel


Macam mana Vivix membantu Kanser?

Dalam Vivix bahan aktif dia adalah Resveratrol. Vivix akan bertindak dalam 4 mekanisma.

Alternatif terakhir pesakit kanser


MEMPERAIKI SELMelindungi dan memperbaiki sel sehingga ke tahap DNA
Maksudnya Vivix akan mempertahankan sel dari kerosakan biological.
Contohnya bila kita makan banyak benda yang bukan-bukan macam processed food, yang siap ada pewarna dan perisa, conservative tambahan dan banyak lagi..

TENAGA SEL

Menggalakkan pembentukan miochondria untuk memberi sumber tenaga kepada sel
Pusat penghasilan tenaga dalam sel adalah mitokondrian. Vivix terbukti meningkatkan penghasilan tenaga dari peringkat metokondrian lagi

MEMBAIKI SEL

Ramuan Vivix membantu membaiki sel DNA dan menghalang sel dari kerosakan.

PRESTASI SEL

Advanced Glycation End Products (AGE) protin ini adala antara culprit dalam penuaan sel. Ramuan Vivix 10x lebih kuat daripada resverarol untuk melambatkan pembentukan protin AGE dan meningkatkan prestasi sel.


http://www.wasap.my/60135572375

Untuk mendapatkan Vivix boleh berhubung dengan saya disini

Sabrinah Jaulin
+601 3557 2375
SID: 1125443


Sunday, 19 March 2017

Tips Bebas Dari Kencingg Manis/Diabeis

Tips Bebas Dari Diabetis

Apa itu DIABETIS?

Diabetis adalah masalah metabolisma dimana jumla glukosa atau gula dalam darah adalah tinggi disebabkan oleh pengeluaran insulin yang tidak cukup dalam pankreas atau dari rintangan insulin dalam sel badan. Ia juga dikenali sebagai Diabetis Melittus (DM)

Sebenarnya, diabetis ini ada 3 jenis iaitu;

  1. DM (I) - diabetis jenis pertama ini adalah masalah semulajadi pankreas yang tidak dapat menghasilkan insulin dan lebih dikenali sebagai autoimmune
  2. DM (II) - diabetis jenis kedua ini disebabkan oleh kerintangan insulin dimana penghasilan insulin berkurang. 90% masalah diabetis adalah disebabkan oleh diabetis jenis kedua ini.
  3. DM Gestasi - jenis ini selalunya dihadapi oleh wanita yang hamil. Wanita hamil akan mengalami diabetis apabila insulin yan diperlukannya melebihi untuk keperluan bayi dalam kandungannya. Apabila badan tidak dapat menghasilkan insulin tambahan untuk keperluan bayi dalam kandungannya maka wanita hamil akan mengalami paras gula dalam darah yang tinggi.
Artikel kali ini akan mengongsikan tentang DM (II), kerana 90% daripada pesakit kencing manis masa kini adalah disebabkan oleh DM (II) ini. Sepatutnya normal tetapi disebabkan oleh diet yang tidak seimbang, gayya hidup yang tidak sihat maka ia telah menyebabkan insulin tidak dapat berfungsi dengan baik,

Pada tahun 2015 rakyat Malaysia sudah mencecah 3.6juta pesakit kencing manis dimana itu adalah rekod tertinggi di Asia Tenggara. Manakalah anggaran pada tahun 2020 pesakit kencing manis akan mencecaj 4.5juta orang yang ada diabetis.

Seperti penerangan saya tentang diabetis jenis (II) diatas, dimana masalah ini disebabkan oleh kerintangan insulin yang menyebabkan penghasilan insulin berkurang atau insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

Apabila kita makan, karbohidrat yang kita dapat daripada makanan akan dicernakan menjadi glukosa. Selepas itu glukosa akan masuk ke dalam salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan. Karbohidrat adalah sumber tenaga kita yang baik. Bila glukosa masuk ke dalam salur darah secara automatiknya insulin akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dalam sel organ. Boleh bayankgan bahawa insulin ini adalah kunci (gatekeeper) antara salur darah dan sel organ. Apabila insulin buka pintunya maka glukosa akan masuk ke dalam sel dan membekalkan tenaa bagi supaya sel dapat befunsi dengan baik.

Kencin manis akan terjadi apabila insulin tidak dapat membuka pintu antara sel organ dan salur darah. Disebabkan insulin tidak dapat buka pintu antara sel organ dan salur darah maka glukosa akan terkumpul dalam darah. Kandungan glukosa yang tinggi dalam darah akan menyebabkan kencing manis/diabetis.

Penyebab kencing manis/diabetis.

Diet yang tidak seimbang

Hal ini boleh dielakkan dengan mengamalkan diet yang seimbang dan mengamalkan gaya hidup yang sihat. Apabila terlalu banyak gula dalam badan kita yang disebabkan oleh diet tidak seimbang kita maka pankreas akan tertekan (oksidatif stress) kerana ia terpaksa menghasilkan lebih banyak insulin. Bila pankreas tertekan maka akan berlaku keradangan pada pankreas tau..dan lama-lama pankreas tidak boleh lagi menghasilkan insulin.

Obesiti

Obesiti selalunya akan dikaitkan dengan kencing manis. Sebabnya, apabila kia obesiti maka lemak akan terkumpul berdekatan dengan kunci insulin kita. Maka dengan itu  glukosa tidak dapat masuk ke dalam sel dan akhirnya akan berkumpul dalam darah dan akan menyebabkan kencing manis/diabetis.

Stress

Stress juga merupakan fakttor penyebab kepada kencin manis. Walaupun kita sudah menjaga pemakanan kita tetapi kita tidak mengamalkan gaya hidup sihat..maka itu semuanya adalah sia-sia kerana apabila badan kita stress, badan akan menghasilkan hormon adrenline. Hormon adrenline akan menghasilkan lebih glukosa dan akan ditukarkan menjadi tenaga. 

Stress kita di zaman modern ini adalah bukan disebabkan oleh fizikal tetapi kita stress sebab mental. Kita banyak menggunakan otak apabila berada di pejabat selain itu pusingan jam juga boleh menyababkan kita stress sebab lambat berpusin sampai jam 5pm iaitu masa untuk balik rumah 😄 dan macam-macam lagu yan kita fikir yang menyebabkan kita stress..

Kurang bersenam

Apabila kita bersenam sel-sel dalam badan kita akan membuatt lebih banyak reseptor insulin yang terapung dan melekat pada bahagian luar sel otot dan organ yang lain, Senaman menjadikan badan kitta lebih mampu untuk menggunakan insulin dan kita akan menjadi kurang rintangan insulin,

Bilangan reseptor insulin pada permukaan sel-sel kita  jadi sedikit dan berkurang dari semasa ke semasa apabila kita berhenti bersenam secara tetap. Bila bilangan reseptor insulin menurun maka insulin tidak dapat membuka banyak pintu dan bilangan glukosa yang masuk ke dalam sel-sel adalah kurang. Glukosa berkumpul dalam salur darah.

Penggunaan ubat-ubatan

Biasanya ubat mengandungi steroid. Steroid ini akan mengubah chemical reaction dalam badan dan insulin tidak dapat berfungsi dengan baik.

Oleh itu, kita kena lah mengamalka diet yang sihat, gaya hidup yang sihat, kurangkan tekanan (stressor) dalam hidup dan senaman yang teratur. Selain itu, kita kena baiki fungsi badan kita yang rosak dengan follow up doktor dan mengamalkan supplement.



Apakah tanda-tanda Diabetis





1/ Kerap membuang air kecil (polyuria)

Pesakit diabetis akan lebih kerap membuang air kecil kerana buah pinggang tidak dapat menapis glukosa ke dalam darah. Buah pinggang akan mengambil air dari darah untuk mencairkan glukosa yang akhirnya memenuhi pundi kencing.

2/ Penurunan berat badan yang mendadak

Pesakit akan kehilangan air dan lemak dalam badan disebabkan oleh badan yang tidak berupaya untuk memproses karbohidrat iaitu sumber tenaga daripada makanan. Sel-sel tidaka akan mendapat glukosa maka tisu otot dan lemak akan dipecahkan menjadi tenaga.

3/ Penglihatan menjadi kabur

Pengglihaan menjadi kabur disebabkan oleh tisu ditarik dari kanta mata. Ini memberi kesan kepada keupayaan mata untuk memberi tumpuan.

4/ Luka dan lebam susa untuk sembuh

Apabila terdapat lebih gula (glukosa) dalam badan anda, keupayaan untuk menyembuhkan luka boleh terjejas. Luka akan cepat terdedah kepada jangkitan kuman.


Bagaimana Vivix membantu pesakit diabetis

Vivix mempunyai kandungan Resveratrol dan Polyphenol dimana pesakit diabetis boleh dibantu dengan beberapa cara

Membaiki

Vivix akan membantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah supaya menjadi baik semula dan mengikut sistem yang betul macam badan kita buat.

Kurangkan rintangan insulin

Vivix akan membantu memperbetulkan fungsi kunci (gatekeeper) supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tidak terkumpul di salur darah.

Melindungi pankreas

Kita kena sihatkan/suburkan balik pankreas yang sudah rosak dan terbeban tadi, supaya ia boleh berfungsi semula dengan baik. Kita tidak mahu cucuk insulin tiruan dan kita kena hasilkan insulin sendiri dari pankreas kita. Vivix akan membantu mengurangkan keradangan di pankreas dan melindungi sel di pankreas supaya insulin akan meningkat ke normal semula.

Vivix membantu membaiki rembesan insulin. Apabila sel pankreas kita sudah normal maka insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita

Vivix juga akan mebantu menambahbaik keseimbangan metabolisme dan fungsi tubuh kita

Mengawal paras gula dalam badan


Meningkatkan sensitiviti insulin


Mengurangkan insulin resistant



TESTIMONI PESAKIT DIABETIS SELEPAS MENGGUNAKAN VIVIX.






BAGAIMANA DAPATKAN VIVIX?

Anda bertuah kerana bulan March 2017 ni adalah bulan terakhir promosi TwinPack bagi Vivix. Anda dapat penjimatan bernilai RM200++

TwinPack Vivix RM805.6
Normal Price RM1,007

Untuk pembelian dan Konsultasi boleh berhubung dengan

Sabrinah Jaulin
Whatsapp/Sms/Call: +601 3557 2375
SID: 1125443


Friday, 10 March 2017

Makanan Ini Boleh Menyebabkan Cyst!





Cyst adalah satu ketumbuhan abnormal yang akan terbentuk dimana-mana bahagian badan. Cyst ini ada banyak jenis..

Dalam artikel ini saya akan menceritakan tentang Ovarian Cyst  ;)

Ia sebenarnya kelompong atau poket/bola yang mengandungi air/bendalir berada dalam ovari. Kelompong seperti ini biasanya normal physiology bagi wanita yang subur kerana kelompong ini mengandungi telur wanita. Dan biasanya dia akan pecah secara semulajadi untuk melepaskan telur wanita.

Teapi apabila kelompong itu tidak pecah dan saiznya melebihi 2cm maka ia akan dinamakan Ovarian Cyst!

Jika tidak dijaga ia akan membesar dan menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan di bahagian abdomen. 


Adakah cara lain untuk mengawal Ovarian Cyst itu menjadi lebih besar?


Untuk mengelakkan Ovarian Csyst membesar dengan cepat, pemakanan harus dikawal terutama pada makanan yang mengandungi suntikan hormon


  • Ayam kedai – kerana ayam disuntik dengan hormon estrogen untuk mempercepatkan pembesarannya

  • Ikan keli/Gamat – ianya membantu kesuburan ovari dan menyebabkan cyst membesar dengan cepat

  • Daging merah seperti daging lembu dan daging kambing

  • Produk berasaskan tenusu – susu, keju, mentega, majerin dll

  • Makanan ringan – biskut, keropok, gula-gula dll

  • Makanan segera – maggi, buger dll

  • Minuman bekarbonat – kerana kandungan gula sangat tinggi

Adalah lebih baik mengambil makanan daripada ikan laut seperti bawal emas, kembong dan selar. Sayuran jenis kekacan (kacang panjang, buncis, sweet pea), brokoli bayam, ulam (pegaga, pucuk ubi) dan buah-buahan seperti nenas, betik.


Larangan tentang pengambilan soya bagi pesakit Cyst adalah tidak betul sama sekali. 

TETAPI PASTIKAN ANDA MENGAMBIL SOYA YANG NON-GMO! 

Mari kita lihat beberapa perkongsian mereka yang mengambil soya NON-GMO.


Akak pun ada sys masa early pregnant si bongsu n. 4cm +. Masa tu teruskan juga pengambilan set hamil termasuk ESP. Siap masa jumpa Doktor saya nak teruskan minum soya ni Doktor tapi proein Soya Shaklee la. Doktor kata tiada masalah boleh teruskan. Alhamdulillah, masa check up mahu masuk 5 bulan, cyst sudah kecut dan tidak jadi operate.

Daripada     Puan Najihah Abdul Mutalib




Kalau orang kata jangan minum ESP sebab SOYA, boleh sebabkan KANSER, CYST, FIBROID.. mama orang pertama yang BANGKANG!
Ketegaq (stubborn)! 😆

Sebab mama sendiri dulu, ada OVARIAN CYST, 7cm tau! Doktor tak boleh nak operate buang cyst tu sebab mama PREGNANT (early pregnancy). Kena sabar tunggu sampai 12 minggu baru boleh operate. Doktor bagitau risiko cyst boleh pecah dan sebabkan infection pada peranakan atau ovari boleh berpusing.

SCARY tau! Memang TAKDE UBAT atau SOLUSI untuk mama masa itu. Memang tawakkal (berdoa) dan teruskan ambil SET MENGANDUNG SHAKLEE, termasuk ESP.
Alhamdulillah sebelum minggu ke 12, cyst mama sudah KECUT SEPENUHNYA. Tidak perlu operate pun.

Baru ini, ada orang bertanya pada Dr Bruce Daggy masa LANDMARK STUDY ROAD TOUR tu. Kesan SOYA (ESP) yang mengandungi PHYTOESTROGEN dan punca KANSER. Dia kata, sepanjang research dia memang TIADA BUKTI (findings) pun.

Lagipun katanya PHYTOESTROGEN (yang ada dalam ESP) itu LEMAH, tidak SEKUAT seperti ESTROGEN yang ada dalam badan manusia.. Yang boleh sebabkan lelaki jadi lembut atau menjadi punca kanser. Yang ni memang SCIENTIFICALLY PROVEN.
Lagipun, soya yang digunakan untuk hasilkan ESP adalah SOYA NON-GMO yang tidak diubah genetik (baka), daripada BENIH sampai PENGELUARANNYA.
ESP ini dihasilkan sejak 1951. Produk 50 tahun lebih, bukan setahun dua. Kalau betul bahaya, sudah tentu berapa ramai orang yang MATI SEBAB KANSER sebab ESP. Tapi sebaliknya yang sudah amalkan ESP makin SIHAT dan BEBAS KANSER.
Sebab apa tau? Sebab selain dari NON-GMO, cara pemprosesan pun membezakan kualiti soya. ESP dicuci dengan AIR (bukan alkohol), diproses dengan suhu rendah.
Jadi ISOFLAVONES, GENISTEIN & DAIDZEIN kekal dalam soya ESP.
Isoflavones ini sangat membantu merendahkan paras KOLESTEROL, OSTEOPOROSIS & SAKIT JANTUNG.

Genistein ini yang mengekang pertumbuhan dan perebakan KANSER, ia memusnahkan radikal bebas dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel KANSER. Dannn sangat baik untuk UTERUS, OVARI & PROSTAT.
Jadi lepas sudahh rasa sendiri dan jadi TESTIMONI ESP, memang mama tak faham kenapa orang cakap ESP bahaya. Oklah, Dr Bruce Daggy cakap, tidak boleh percaya testimoni sahaja. Kena ada research. And yesss, CLINICALLY PROVEN to be safe too!
Jangan risau lah naa.. tapi mama tak tau la soya lain, mama cerita ni soya ESP lah. 😊

Daripada    Puan Hanisah Mansor




Saya akan kongsikan Cara Mengesan Petanda Ovarian Cyst di entry seterusnya...


Jika anda ingin medapatkan Soya NON-GMO ini boleh  dapatkan DISINI


Facbook: Sabrinah Jaulin

SID: 1125443


Tuesday, 7 March 2017

Vitamin Klinik Sangat Perlu Semasa Mengandung




Image result for wanita hamil


Orang wanita apabila mengandung pembawaan mengandung itu tidak sama. Ada yang mengalami alahan teruk sampai kena warded, ada yang alahan biasa-biasa sahaja dan ada pula yang lansung tidak ada tanda-tanda mengandung...top top dah sebulan kandungan hehe. Macam saya anak pertama dan kedua langsung tiada alahan, syukur sangat sebab dengar sahaja orang yang ada morning sickness trauma terus saya haha..

Ok, saya senaraikan beberapa cabaran wanita mengandung dan vitamin yang diperlukan :)


Apakah cabaran yang biasanya akan dialami oleh Wanita Hamil?

Image result for wanita hamil

Tidak dinafikan bahawa kehamilan adalah satu proses yang panjang dan mencabar bagi wanita terutama sekali bagi ibu yang pertamakali Mengandung. Cabaran ini adalah satu proses untuk membesarkan janin di dalam kandungan yang mana kadangkala sangat menggangu emosi dan kekuatan fizikal..

Alahan teruk, morning sickness, tidak boleh makan (loya dan muntah), anemia (bahaya jika tidak diatasi), keletihan, mood tidak tentu...

Biasanya setiap ibu yang mengandung akan mengalami masalah yang sama. Tetapi ibu jangan bimbang kerana keadaan ini hanya sekejap. Hampir semua masalah yang saya sebutkan tadi boleh diatasi dengan pengambilan nutrisi yang lengkap disamping rehat yang cukup dan adanya sokongan daripada suami.


Apakah Nutrisi Yang Penting Bagi Ibu Hamil?

Seorang ibu yang sedang mengandung secara amnya perlu mengambil bijirin dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi keperluan asid folic, protein serta karbohidrat untuk tenag dan pertumbuhan bayi dalam kandungan.
Kekurangan zat  semasa mengandung akan menyebabkan Ibu Hamil mendapat masalah anemia yang boleh mengancam kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.


Bagaimana Cara Ibu Hamil Mendapatkan Nutrisi Yang Lengkap Sepanjang Kehamilan?

Nutrisi yang lengkap semesinya boleh didapati daripada pemakanan yang seimbang. Antara makanan yang dicadangkan oleh pakar pemakanan untuk ibu hamil adalah seperti berikut :



Image result for telur


  • Telur  – Mengandungi 12 vitamin dan mineral penting di samping  protein yang amat diperlukan untuk pertumbuhan janin.

Image result for ikan salmon

  • Ikan Laut Dalam (Salmon, Kod, Mackerel) – Kaya dengan Omega 3 yang amat diperlukan oleh bayi untuk pertumbuhan otak. Ibu mahukan bayi yang pintar genius? Inilah masanya untuk makan ikan sebanyak yang boleh untuk dapatkan DHA :)

Image result for kekacang

  • Kekacang – Selain kaya dengan protein, kacang turut mengandungi fiber yang tinggi yang mengelakkan masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan angin

Image result for sayur hijau

  • Sayur Berdaun Hijau – Sumber Vitamin penting dan juga asid folic yang amat diperlukan oleh Ibu Mengandung. Malah kaya dengan fiber untuk kesihatan sistem penghadaman.

Pelbagai lagi makanan lain yang berkhasiat yang baik untuk ibu hamil. Namun adakah Ibu pasti dapat mengambil makanan tersebut mengikut cadangan piramid makanan untuk Ibu Mengandung di bawah :


Image result for piramid makanan mengandung

Mengapa Doktor Membekalkan Vitamin Untuk Ibu Hamil?

Sebabnya adalah, apabila seseorang ibu hamil maka ia memerluakan 2x ganda nutrien bagi memenuhi keperluan ibu dan bayi dalam kandungan. Sayangnya makanan yang kita makan setiap hari tidak dapat membekalkan nutrisi sepenuhnya kepada kita disebabkan oleh cara penyediaan kita. Banyak nutrisi seperti vitamin dan protein rosak/musnah sebelum sempat diserap oleh badan.


Inilah antara sebab mengapa ibu hamil mudah mengalami masalah kurang zat dan anemia semasa mengandung. Oleh itu, doktor akan membekalkan ibu mengandung dengan vitamin. Malangnya, kebanyakan vitamin atenatal yang dibekalkan oleh pihak Hospital atau Klinik mempunyai masalah seperti :

Bau yang tidak menyenangkan, mengandungi pewarna yang kuat, status halal yang tidak diketahui, tahap kehancuran lemah (pil tidak hancur dan tidak dapat diserap oleh tubuh).

Ramai ibu mengandung yang mengadu tidak tahan dengan bau vitamin klinik  dan tidak mampu menelan...hal ini kerana vitamin tersebut mungkin dihasilkan secara tiruan dan bukan dari tumbuhan semulajadi...oh tidak..bahan tiruan untuk bayi anda yang precious itu? Sanggup ka?


Mengapa Set Mengandung Shaklee Adalah Yang Terbaik Bagi Ibu Hamil?

Ya Set Mengandung Shaklee adalah yang terbaik bagi anda. Kerana ianya dijamin sentiasa selamat, sentiasa brfungsi dan sentiasa mesra alam.

Set Mengandung Shaklee ini sangat mudah ditelan, tiada bau dan boleh bertahan 2-6 bulan. Selain itu, Set Mengandung Shaklee ni dihasilkan secara semulajadi daripada bahan-bahan semulajadi, tidak mengandungi pengawet dan 100% menepati RNI Ibu Hamil.


Jenis Vitamin Set Mengandung Shaklee dan Kebaikannya.


1) Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin)
Vitalea
  • Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

2) Sustained Release Vita-C
Set Mengandung Shaklee
  • Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
  • Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan :(

3) B-Complex





  • Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

4) Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)



  • Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu.
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
  • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

5) Ostematrix (Calcium & Magnesium)
Set Mengandung Shaklee
  • Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.
  • Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh.
  • Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
  • Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
  • Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.

6) OmegaGuard (EPA & DHA)


  • DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak.
  • DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
  • Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA.
  • Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adalah kunci utama kepada :
  1. Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
  2. Perkembangan bayi yang sihat
  3. Pencegahan baby dari mendapat jaundice.




Bagaimana untuk mendapatkan Set Mengandung Shaklee ini?


Jika anda ingin mendapatkan Set Mengandung ini melelui Esell anda akan membayar RM592.60. Tetapi jika anda menyertai saya dalam dunia Shaklee anda hanya membayar RM571.95 dan harga ini adalah termasuk keahlian seumurhidup. Maknanya jika anda memerlukan vitamin Shaklee selepas menjadi ahli anda akan mendapat penjimatan yang banyak. 

Mahu menyertai saya ataupun anda kena bayar RM592.60?



Whatsapp/SMS/Call : 013-557 2375

Facebook : Sabrinah Jaulin

Shaklee ID : 112543