Saturday 25 March 2017

IKTHIAR TERAKHIR BAGI PESAKIT KANSER



Setiap kali sebut pasal pembunuh senyap mesti orang akan fikir penyakit kanser. Ya memang betul kanser adalah pembunuh senyap yang susah untuk dihapuskan dan susah untuk dikesan. Biasanya orang tidakakan sedar dia ada kanser dan akan datang jumpa doktor bila kanser sudah di tahap akhir ( tahap 3 atau tahap 4) apabila sel kanser sudah merebak ke sel-sel yang lain.

Kanser ni banyak jenis, antara yang seringkali kita dengar adalah kanser rahim, kanser payudara, kanser prostat, kanser kolon...dan ada banyak lagi..

Dalam artikel ni saya nak bawa anda semu untuk mengetahui bagaimana kanser terjadi.
Secara amnya kanser ini adalah sejenis penyakit dimana sel dalam badan kita tumbuh secara abnormal atau tidak terkawal  dimana ianya berpotensi untuk merebak ke tempat lain. Sel kanser ini akan membahagi tanpa henti..dalam kata lain dia buat copy banyak-banyak.



Dalam gambar di atas kita boleh melihat bahawa sel yang normal akan membahagi seperti biasa. Apabila sampi tahap dimana sel itu mencukupi maka ia akan berhenti untuk membahagi. Sama seperti sel kulit dimana setiap hari akan adanya kulit mati dan sel baru akan tumbuh. Bila sel baru tu sudah cukup maka otak kita akan bagi signal untuk berhenti membahagi dulu. Ia akan menunggu sel lain mati daulu barulah dia akan membuat pembahagian sel semula untuk menghasilkan sel kulit baru.

So, macam mana kanser boleh terjadi?

Apabila badan kita terdedah kepada radikal bebas di sekeliling, maka  ada potensi DNA dalam sel kita akan rosak! Bila DNA rosak maka sel itu akan jadi abnormal (Mutated) ataupun senang difahami cacat. 

Apa itu radikal bebas dan dari mana datangnya radikal bebas tu?

Kanser terjadi disebabkan oleh radikal bebas yang terhasil oleh radiasi. Sebenarnya, semasa proses metabolism dalam tubuh kita, sentiasa akan adanya radikal bebas yang terbentuk. Radikal ini juga berpuca daripada pencemaran, racun serangga daripada buah dan sayur yang kita makan, alat solek, toiletries, dan radiasi dari gadjet yang kita gunakan dalam kehidupan seharian kita.

Radikal bebas inilah selalunya yang memberikan oxidative damage pada sel-sel dalam tubuh kita. Disebabkan oleh kerosakan sel ini maka kita selalu jatuh sakit-sakit seperti selesma, demam, kulit kusam, aging dan yang paling digeruni apabila terhasilnya sel kanser daripada sel-sel yang rosak itu.

Kita sangat bersyukur kerana tubuh kita ni dilengkapi oleh perisai yang sangat cukup. Ianya dikenali sebagai system check and balance yang sangat rapi. Maksudnya, setiap kerosakan sel yang desebabkan oleh radikal bebas akan dibaiki semula oleh tubuh kita.

Bagi sel yang cacat tu, badan kita ada sistem supaya sel cacat itu akan bunuh diri sendiri iaitu melalui proses apoptosis.

Jadi semua sel yang cacat, akan "bunuh diri" supaya sel cacat itu tidak lagi membahagi dan berhenti setakat disitu sahaja.



Sekiranya semasa pembahagian sel itu ada benda yang tidak normal, maknanya sel rosak. Tapi Tuhan sudah tetapkan jika berlaku kerosakan sel maka program sel ini akan menjalani proses apoptosis.

Sebagai contoh kilang pengeluaran > cek production dan kalau ada kerosakan/defect maka ianya kena reject dan buang.

Macam tu juga dengan sel, ada program khas :) :)

Tapi sel kanser ni di ibaratkan macam sel cacat yang degil tau. Dia mahu juga menyusahkan orang lain. Sudah lah cacat jahat lagi. So sel cacat macam ni dia tidak akan bunuh diri malah dia semakin membiak dan beranak pinak.

Maka jadilah ia kanser.

Dengan kata lain bila berlaku mutasi, sel yang cacat tidak akan bunuh diri tapi dia masih membahagi, berkembang, membiak, so terjadilah sel kanser disitu.

Abnormal sel


Macam mana Vivix membantu Kanser?

Dalam Vivix bahan aktif dia adalah Resveratrol. Vivix akan bertindak dalam 4 mekanisma.

Alternatif terakhir pesakit kanser


MEMPERAIKI SELMelindungi dan memperbaiki sel sehingga ke tahap DNA
Maksudnya Vivix akan mempertahankan sel dari kerosakan biological.
Contohnya bila kita makan banyak benda yang bukan-bukan macam processed food, yang siap ada pewarna dan perisa, conservative tambahan dan banyak lagi..

TENAGA SEL

Menggalakkan pembentukan miochondria untuk memberi sumber tenaga kepada sel
Pusat penghasilan tenaga dalam sel adalah mitokondrian. Vivix terbukti meningkatkan penghasilan tenaga dari peringkat metokondrian lagi

MEMBAIKI SEL

Ramuan Vivix membantu membaiki sel DNA dan menghalang sel dari kerosakan.

PRESTASI SEL

Advanced Glycation End Products (AGE) protin ini adala antara culprit dalam penuaan sel. Ramuan Vivix 10x lebih kuat daripada resverarol untuk melambatkan pembentukan protin AGE dan meningkatkan prestasi sel.


http://www.wasap.my/60135572375

Untuk mendapatkan Vivix boleh berhubung dengan saya disini

Sabrinah Jaulin
+601 3557 2375
SID: 1125443


No comments: