Monday 3 November 2014

TIPS KETIKA MENGANDUNG


KISAH BENAR : SAKIT PINGGANG AKIBAT BERDIRI TERLALU LAMA

Lazimnya wanita mengandung memang sukar untuk berjalan jauh atau buat kerja yang banyak mesti sakit pinggang, sakit kaki, sakit betis etc...kan??

Saya rasa sangat rugi sebab kandungan saya dalam lingkungan 6bulan baru dapat merasa kebaikan Herbal Blend. Sebelum ini saya gagal sebanyak 2 kali sebab HB ni setiap kali ada stok akan menjadi rebutan nombor satu dikalangan pengguna setianya. Syukur seawal bulan September 2014 saya dapat merasa kebaikan HB ni.

Bulan lepas saya balik kampung, biasalah kalau saya di kampung ada sahaja kerja yang mahu dibuat walaupun dilarang. Masa hari Sabtu tu saya bangun saja waktu pagi sempat sarapan la juga...saya terus buat kerja-kerja di dapur dan kerja saya buat semuanya dalam keadaan berdiri. Lebih kurang dalam jam 10 lebih saya menjaga anak buah lagi yang berumur 3bulan sebab mamanya hantar bekalan kepada ibu bapa saya yang buat kerja pembersihan di ladang untuk tanam padi. Sebaenarnya saya ingin menghantar makanan tu tapi takut nanti terjatuh ka...tergelincir sebab ladang kami perlu menyeberangi sungai. Lagipun mama sudah pesan pagi-pagi tu supaya minta tolong ipar hantarkan bekalan makanan tu.

Ok sambung cerita pasal HB melarut pula cerita saya...sedar tidak sedar saya buat kerja banyak dalam keadaan berdiri sampai petang. Saya sudah rasa sakit-sakit badan, tapak kaki, tumit, betis danpinggang. Bila sampai malam saya tidak tahan sakit pinggang saya huhu, tapak kaki, tumit dan betis saya tidak berapa terasa waktu duduk dan baring...pinggang saya yang rasa sangat sakit sehingga bila saya baring letak bantal di belakang tapi sakit masih sama macam makin sakit pula. Sudahlah perut memboyot memang susah mencari posisi baring yang selesa...sehingga suami call terus saya mengadu sakit pinggang huhu macam mau nangis sudah saya rasa.

Sudah puas saya mencari posisi duduk dan baring yang selesa dan boleh menghilangkan kesakitan saya (masa tu sikit lagi mau nangis sudah saya) tu tiba-tiba saya teringat Herbal Blend ada saya bawa balik kampung. Masa tu Herbal Blend beampai di kusyen sahaja sebab sebelum tu sy guna untuk sapu di pipi adik saya (entah kurap kali di pipi adik saya tu) tanpa buang masa saya ambil HB tu dan sapu di pinggang saya yang sakit..terus ok sikit saya rasa sebab rasa dia sejuk-sejuk macam ada mint hehe..sambil bercerita dengan bapa dan adik beradik yang lain tidak sedar sakit pinggang saya hilang sepenuhnya padahal belum sampai 15minit dari saya letak HB tu....saya sendiri pun macam tidak percaya, saya berkata sendiri dalam hati "biar betul ni Herbal Blend boleh kasi hilang sakit pinggang saya"....percaya atau tidak itu yang saya rasa sehingga 1tube tu saya tinggalkan di kampung untuk kegunaan mama saya dan adik saya yg ada kurap di pipi. Selepas kejadian itu Herbal Blend sentiasa ada di beg tangan saya.

Untuk pengetahuan anda Herbal Blend ni bersifat semulajadi tanpa kandungan paraben dan kimia yang lain. Wangi HB ni macam panas tapi sebenarnya tidak panas malah ianya sangat selamat digunakan oleh wanita mengandung macam saya. Herbal Blend bukan sahaja boleh digunakan untuk melegakan sakit-sakit sebab banyak kerja tapi ianya boleh digunakan untuk mencegah gigitan nyamuk, kulit sensitif, melecur terkena air panas/minyak, menghilangkan bekas luka/jerawat dan banyak lagi. Itulah sebabnya ia dipanggil serbaguna!

Anda teringin merasai kehebatan Herbal Blend???? Jangan malu-malu untuk menghubungi saya ok :)






Sabrinah Jaulin 

Shaklee ID: 1125443

PM/Whatsapp: 013-5572375

No comments: