Saturday 8 April 2017

Tips Bertenaga Sepanjang Masa

Semua orang ingin sentiasa bertenaga 100% dan kurang kelesuan, kepenatan akibat daripada aktiviti seharian yang sememangnya memenatkan fizikal dan minda. Pendek kata semua kita mengidamkan kesihatan fizikal berada pada tahap optimum namun mungkin ramai yang tidak tahu caranya. Disini saya kongsikan beberapa tips supaya sentiasa bertenaga sepanjang masa.

familyvits.blogspot.com

#1: Sarapan Pagi
 Sarapan pagi amatlah penting sebab ianya adalah sebagai tirai pembuka dan kunci kepada metabolism kita supaya tubuh lebih bertenaga untuk manghadapi hari yang baru. Begitu juga dengan mereka yang ingin menurunkan berat badan jangan sesekali skip ambil sarapan tau..

familyvits.blogspot.com

#2: Minum air lebih banyak
Kita yang tinggal di Malaysia ni kena lebihkan pengambilan air sebab kawasan kita ni panas tau. Faktor ni menyebabkan air mudah terhidrat dari badan kita. Kekurangan air menyebabkan diri merasa letih. Oleh itu, banyakkan minum air setiap hari dan hindari minuman berkafen kerana ianya bersifat diuretic; dimana badan kita kerap menyingkirkan air melalui air kencing. Hal ini saya seringkali saya lalui setiap kali lepas minum nescafe, minum nescafe segelas kecil sahaja tapi kencing sehingga 4x lebih daripada jumlah yang diminum.

familyvits.blogspot.com

#3: Dapatkan tidur dengan cukup
Haa ni yang macam senang saja kan, tapi berapa ramai diantara kita dapat praktikan tidur 8jam sehari? Tidur yang cukup dan berterusan amatlah penting bagi memastikan otak kita mendapat makanan dan rehat yang mencukupi, yakni menerusi tidur.

familyvita.blogspot.com

#4: Pengambilan supplemen
Vivix adalah sejenis minuman botanik yang kaya dengan kandungan antioksidan dan resveratrol yang mampu memberikan tenaga kepada diri anda. Selain itu, Vivix juga boleh membantu memulihkan sel-sel anda yang rosak disebabkan oleh radikal bebas.


Sebotol Vivix bernilai RM475 sahaja dan jika anda suka membeli TwinPack maka anda akan mendapat Percuma KEAHLIAN, Percuma PENGHANTARAN (POSTAGE) dan BONUS sedang menanti anda bulan depan pada 14HB.

familyvits.blogspot.com


"BILA BERTENAGA ANDA MAMPU MEMBERIKAN YANG TERBAIK KEPADA DIRI DAN KELUARGA ANDA"

Sabrinah Jaulin
+60135572375
Shaklee ID: 1125443
sabrinahjaulin@gmail.co.

No comments: